Skip to main content
User account menu
Log in
Toggle navigation
EN
PT
Main navigation
Center
About CIEd
Consulting Board
Steering Committee
Science Management
Research
Projects
Thematic Lines
Members
Integrated Members
Collaborating Members
PhD and MsC Students
Temporary Members
Science Management
Publications
Social Impact
Communication
Events
News
Newsletters
Boletim CIEd
Editorial Activity
Portuguese Journal of Education
CIEd Editions
Luis Dourado
Assistant Professor
Instituto de Educação
604646
ldourado@ie.uminho.pt
.
ORCID
ResearcherID
Scopus
CIÊNCIAVITAE
Publications
Ilustrações incluídas em alguns manuais escolares de ciências naturais e a promoção da educação alimentar
Luísa Carvalho
Luís Gonzaga Pereira Dourado
2019
Teacher education and popular culture: proverbs about the climate and weather
Laurinda Leite
Luís Gonzaga Pereira Dourado
S. Morgado
Maria da Conceição Pinto Antunes
2019
School science teacher’ views on the differences between the results of school-based assessment and national assessment
Luís Gonzaga Pereira Dourado
Laurinda Leite
2019
Genetically modified and transgenic organisms: A study focusing on 9th grade Portuguese textbooks
Luísa Carvalho
Luís Gonzaga Pereira Dourado
2019
Aprendizagem Baseada em Problemas (ABP): Estudo no âmbito do curso de tecnologia em gestão ambiental do Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do Norte
Samir Cristino de Souza
Luís Gonzaga Pereira Dourado
2019
Formação contínua de professores de ciências, em Portugal: desafios e formas de os superar
Laurinda Leite
Luís Gonzaga Pereira Dourado
Sofia Morgado
2018
Perspetivas de professores de Física e Química sobre as diferenças entre os resultados da avaliação interna e da avaliação externa
Laurinda Leite
Luís Gonzaga Pereira Dourado
2018
Compreender a Biologia através do Design de Jogos Digitais: Programando nova estratégia na formação de professores
Alline Bettin de Oliveira
António José Osório
Luís Gonzaga Pereira Dourado
2018
Science teacher education in Portugal: is a sustainable future still possible?
Laurinda Leite
Luís Gonzaga Pereira Dourado
Ana Sofia Afonso
2018
Online science teacher education: the case of a master’s programme
Laurinda Leite
Luís Gonzaga Pereira Dourado
2018
Pagination
Next page
››