Passar para o conteúdo principal
User account menu
Entrar
Toggle navigation
EN
PT
Main navigation
Centro
Sobre o CIEd
Conselho Consultivo
Comissão Diretiva
Gestão de Ciência
Investigação
Projetos
Linhas Temáticas
Membros
Membros Integrados
Membros Colaboradores
Estudantes de Doutoramento e Mestrado
Membros Temporários
Gestão de Ciência
Impacto Social
Publicações
Comunicação
Eventos
Notícias
Newsletters
Boletim CIEd
Atividade Editorial
Revista portuguesa de Educação
Edições CIEd
Maria Alfredo Moreira
Professor Auxiliar
Instituto de Educação
malfredo@ie.uminho.pt
.
ORCID
DeGóis
ResearcherID
Scopus
CIÊNCIAVITAE
Publicações
Promoting success and persistence in pandemic times: an experience with first-year students
Joana R. Casanova
Alexandra Gomes
Maria Alfredo Moreira
Leandro S. Almeida
2022
Avaliação das aprendizagens de inglês no 1º CEB: um estudo em Portugal continental
Maria Alfredo Moreira
Sandie Mourão
Carolyn Leslie
Estela Monteiro
2021
Who benefits from Western forms of education? Unveiling ‘epistemological blindness’ in language teacher education
Maria Alfredo Moreira
2018
Teacher preparation in Portugal: navigating the tides of change
Maria Alfredo Moreira
Manuel António Silva
2018
Letter to my student teachers: Another knowledge is possible
Maria Alfredo Moreira
2018
School experience, failure, and dropout: the students’ perspectives
Maria Alfredo Moreira
Pedro Patacho
Estela Monteiro
Rosa Vázquez Recio
Mónica López Gil
2018
Who benefits from Western forms of language teacher education?
Maria Alfredo Moreira
2018
Challenges and possibilities of teacher education in Portugal in neoliberal times
Maria Alfredo Moreira
2017
On linguistic epistemicides and colonization: looking at subtractive education for bilingual/bicultural children
Maria Alfredo Moreira
2017
On epistemicides in language teacher education: how does one know what one does not know?
Maria Alfredo Moreira
2017
Paginação
Próxima página
››