Passar para o conteúdo principal
User account menu
Entrar
Toggle navigation
EN
PT
Main navigation
Centro
Sobre o CIEd
Conselho Consultivo
Comissão Diretiva
Gestão de Ciência
Investigação
Projetos
Linhas Temáticas
Membros
Membros Integrados
Membros Colaboradores
Estudantes de Doutoramento e Mestrado
Membros Temporários
Gestão de Ciência
Impacto Social
Publicações
Comunicação
Eventos
Notícias
Newsletters
Boletim CIEd
Atividade Editorial
Revista portuguesa de Educação
Edições CIEd
Maria Helena Martinho
Professor Auxiliar
Instituto de Educação
mhm@ie.uminho.pt
.
ORCID
DeGóis
Scopus
Publicações
Strategies, difficulties, and written communication in solving a mathematical problem
Letícia Gabriela Baptista Martins
Maria Helena Martinho
2021
Mathematics for Portuguese students with hearing impairment: an exploratory study of mathematical terms/concepts used in inclusive schools
João Paulo Saraiva
Isabel Almendra
Anabela Cruz-Santos
Maria Helena Martinho
2021
Two problem-solving experiences: presential vs virtual
Letícia Gabriela Baptista Martins
Maria Helena Martinho
2021
A problem-solving experience: The teacher’s perspective
Letícia Gabriela Baptista Martins
Maria Helena Martinho
2020
Investigating prospective science and mathematics teachers’ meanings for and representations of functions: an international study
Elizabeth Oldham
Floriano Viseu
Maria Helena Martinho
Rook Doggen
Elsa Price
Laurinda Leite
2020
Intuição na resolução de problemas: um desafio a alunos do 12.º ano
Letícia Gabriela Martins
Maria Helena Martinho
2020
Challenges faced by students with hearing impairment: Who use Portuguese Sign Language in mathematics classes
Joana Tinoco
Maria Helena Martinho
Anabela Cruz-Santos
2020
Desenvolver o sentido de número no 1.º ano através de uma gallery walk
Daniela Mascarenhas
Fátima Sousa
Maria Helena Martinho
João Sampaio Maia
2020
Representações gráficas em forma de quadros por crianças na educação pré-escolar
Daniela Mascarenhas
Ana Montenegro
Maria Helena Martinho
João Sampaio Maia
2020
Investigating prospective science and mathematics teachers’ meanings for and representations of functions: an international study
Floriano Viseu
Maria Helena Martinho
Rook Doggen
Elsa Price
Laurinda Leite
2020
Paginação
Próxima página
››