In September, Portuguese Journal of Education (RPE) published 4 articles:
– Monte, T., & Reis, P. (2024). Avaliação de um modelo pedagógico de educação para a Cidadania Ambiental por alunos do 1.º Ciclo do Ensino Básico. Revista Portuguesa De Educação, 37(2), e24030. https://doi.org/10.21814/rpe.30935
– Serra, L., Alves, J., & Soares, D. (2024). Concetualizar a inovação enquanto processo fundacional da transformação da escola. Revista Portuguesa De Educação, 37(2), e24031. https://doi.org/10.21814/rpe.31219
– Pedrosa Neves Aichinger, A. L., Rosa Franco, V., & Luiz Castro de Mesquita, R. (2024). Validade estrutural e concorrente da versão brasileira do Questionário de Estratégias de Motivação para Aprendizagem (MSLQ). Revista Portuguesa De Educação, 37(2), e24032. https://doi.org/10.21814/rpe.29262
– Miranda e Silva, N. J., & Dinis e Silva, S. M. P. D. e S. (2024). As provas de aferição e a epistemologia da Educação Física. Revista Portuguesa De Educação, 37(2), e24033. https://doi.org/10.21814/rpe.30795
The articles are part of Vol. 37 No. 2 (2024), which you can access here: https://revistas.rcaap.pt/rpe/issue/view/1827
The CIEd researcher presented a paper entitled “Components of energy literacy: a study with future primary school teachers,” authored by Laurinda Leite, Luís Dourado, Ana Sofia Afonso, and Sofia Morgado, as part of the Greenlight Project.
Read MoreCIEd Advisor: Altina Ramos
Read MoreThe researcher will develop the work entitled “Democratization of school management in the face of New Public Management and digital (hyper)bureaucracy in secondary schools in Brazil and school clusters in Portugal,” under the guidance of CIEd researcher Leonor Lima Torres.
Read MoreCIEd researchers Laurinda Leite and Luís Dourado are the Guest Editors of the special issue of the journal Education Sciences. The deadline for submissions is June 30, 2026.
Read More