In September, Portuguese Journal of Education (RPE) published 4 articles:
– Monte, T., & Reis, P. (2024). Avaliação de um modelo pedagógico de educação para a Cidadania Ambiental por alunos do 1.º Ciclo do Ensino Básico. Revista Portuguesa De Educação, 37(2), e24030. https://doi.org/10.21814/rpe.30935
– Serra, L., Alves, J., & Soares, D. (2024). Concetualizar a inovação enquanto processo fundacional da transformação da escola. Revista Portuguesa De Educação, 37(2), e24031. https://doi.org/10.21814/rpe.31219
– Pedrosa Neves Aichinger, A. L., Rosa Franco, V., & Luiz Castro de Mesquita, R. (2024). Validade estrutural e concorrente da versão brasileira do Questionário de Estratégias de Motivação para Aprendizagem (MSLQ). Revista Portuguesa De Educação, 37(2), e24032. https://doi.org/10.21814/rpe.29262
– Miranda e Silva, N. J., & Dinis e Silva, S. M. P. D. e S. (2024). As provas de aferição e a epistemologia da Educação Física. Revista Portuguesa De Educação, 37(2), e24033. https://doi.org/10.21814/rpe.30795
The articles are part of Vol. 37 No. 2 (2024), which you can access here: https://revistas.rcaap.pt/rpe/issue/view/1827
Read More
On 29 November, the CIEd researcher presented a paper entitled ‘Assessing the malleability of career resources: Impact of a distance career intervention with university students’.
Read MoreThe CIEd researcher participated in the Congress, from 26 to 29 November, having coordinated the Symposium ‘Socioemotional Factors and Permanence in Higher Education’ and presented a paper entitled ‘How to prevent academic dropout in the first year of Higher Education’.
Read MoreThe journal is coordinated by CIEd researcher Glória Solé.
Read More