In September, Portuguese Journal of Education (RPE) published 4 articles:
– Monte, T., & Reis, P. (2024). Avaliação de um modelo pedagógico de educação para a Cidadania Ambiental por alunos do 1.º Ciclo do Ensino Básico. Revista Portuguesa De Educação, 37(2), e24030. https://doi.org/10.21814/rpe.30935
– Serra, L., Alves, J., & Soares, D. (2024). Concetualizar a inovação enquanto processo fundacional da transformação da escola. Revista Portuguesa De Educação, 37(2), e24031. https://doi.org/10.21814/rpe.31219
– Pedrosa Neves Aichinger, A. L., Rosa Franco, V., & Luiz Castro de Mesquita, R. (2024). Validade estrutural e concorrente da versão brasileira do Questionário de Estratégias de Motivação para Aprendizagem (MSLQ). Revista Portuguesa De Educação, 37(2), e24032. https://doi.org/10.21814/rpe.29262
– Miranda e Silva, N. J., & Dinis e Silva, S. M. P. D. e S. (2024). As provas de aferição e a epistemologia da Educação Física. Revista Portuguesa De Educação, 37(2), e24033. https://doi.org/10.21814/rpe.30795
The articles are part of Vol. 37 No. 2 (2024), which you can access here: https://revistas.rcaap.pt/rpe/issue/view/1827
CIEd researcher Joana Casanova took part as a facilitator in the +Student course and CIEd researcher Susana Caires took part in the +Digital course: Digitally transforming teaching and learning using digital technologies, on 23 and 24 January.
Read MoreThe new Director of CIEd, José Augusto Palhares, Associate Professor at the Institute of Education of the University of Minho, took office on 28 January.
Read MoreThis conference was given by Professor Ângela Maria Martins and moderated by CIEd researcher Fernanda Martins.
Read MoreCIEd congratulates Professor Laurinda Leite on this recognition and wishes her well throughout her term of office.
Read More