Instituto de Educação da Universidade do Minho

Contributos

Projetos de Investigação

Produção Científica

Artigo Científico - Nacional

Produção Científica

Artigo Científico – Internacional

Determinants of academic achievement from the middle to secondary school education: A systematic review

O clube das crianças: Articulações entre a música na infância e a educação enquanto bem comum

“If I were young…”: Increased dropout risk of older university students

Co-creation of educational commons spaces to reverse inequalities: project SMOOTH and the Children’s Club

Promoting success and persistence in pandemic times: an experience with first-year students

Dificuldades na adaptação académica e intenção de abandono de estudantes do primeiro ano do Ensino Superior

University dropout in engineering: Motives and student trajectories

Dimensionality and reliability of a screening instrument for students at-risk of dropping out from Higher Education

University student engagement inventory (USEI): psychometric properties

Positive perceptions of beer consumption among Portuguese university students

Construção de um questionário transcultural de motivos de abandono do ensino superior

Escala de Satisfação com a Vida: Evidências de validade e precisão junto de universitários portugueses

Alcohol expectancy-adolescent questionnaire (AEQ-AB): validation for portuguese college students

Abandono no ensino superior: modelos teóricos, evidências empíricas e medidas de intervenção

Abandono no Ensino Superior: impacto da autoeficácia na intenção de abandono

Factors that determine the persistence and dropout of university students

Freshmen program withdrawal: types and recommendations

Dificuldades antecipadas de adaptação ao Ensino Superior: Um estudo com alunos do primeiro ano

Produção Científica

Capítulos de Livro

Contributos

Diálogo em Rede

Contributos

Tese de Doutoramento