Instituto de Educação da Universidade do Minho

Telefone 253601356

Contributos

Projetos de Investigação

Produção Científica

Artigo Científico - Nacional

Produção Científica

Artigo Científico – Internacional

Focalization and ideological meanings in a digital multimodal narrative: implications for the construction of the pedagogy of multiliteracies

Constructing the pedagogy of multiliteracies: the role of focalisation in the development of critical analysis of multimodal narratives

A multiliteracies approach to online reading to learn: a case study

Teacher education during the COVID-19 Lockdown: Insights from a formative intervention approach involving online feedback

Initial teacher education after the Bologna process. Possibilities and challenges for a renewed scholarship of teaching and learning

Para uma pedagogia da leitura realizada on-line: Para construir conhecimento

Portuguese teachers’ perceptions of grammar teaching

t-books: a block interface for young children’s narrative construction

Elementary students’ perspectives on a curriculum for literacy education

Bridging the gap between practitioners and researchers: Critical factors in teachers’ professional learning in the era of mobile learning

Para uma reconceptualização do processo de alfabetização. Desafios colocados pela comunicação digital

O princípio de prática situada na aprendizagem da literacia: A perspectiva dos alunos

Para a caraterização do ensino e da aprendizagem da gramática em Portugal: as perceções dos professores

Storytelling for ordinary, practical purposes (Walter Benjamin’s ‘The Storyteller’)

Sobre a definição das metas de aprendizagem para a educação pré-escolar em Portugal : reflexão centrada nas aprendizagens de caráter linguístico

Produção Científica

Capítulos de Livro

Produção Científica

Livros

Contributos

Projeto de Intervenção

Contributos

Orientações