Website em Atualização

Instituto de Educação da Universidade do Minho

Artigo Científico – Internacional

Resultados:12 de 582

Students’ perceptions of their preparedness for transition to work after graduation

Autores

García-Aracil, Adela | Monteiro, Sílvia | Almeida, Leandro S.

Initial teacher education after the Bologna process. Possibilities and challenges for a renewed scholarship of teaching and learning

Autores

Braga, Ana Cristina | Fernandes, Eva Lopes | Pires Pereira, Íris Susana | Flores, Maria Assunção

Mathematics for Portuguese students with hearing impairment: an exploratory study of mathematical terms/concepts used in inclusive schools

Autores

Saraiva, João Paulo | Almendra, Isabel | Cruz-Santos, Anabela | Martinho, Maria Helena

As narrativas de termodinâmica nos livros didáticos angolanos e a conceptualização dos seus leitores

Autores

Afonso, Ana Sofia | Freitas, Daniel A.

Práticas criativas em sala de aula e a criatividade dos docentes: estudo exploratório no ensino básico

Autores

Morais, Maria de Fátima | Miranda, Lucia Miranda

Narrating by doing: a bridging concept for understanding and informing the design of tangible interfaces for storytelling

Autores

Sylla, Cristina Maria | Gil, Maitê Moraes | Pereira, Íris Susana

Coding as literacy in preschool: a case study

Autores

Pinto, Maribel | Monteiro, Ana Francisca | Osório, António José

Semiotic representations in the learning of rational numbers by 2nd grade Portuguese students

Autores

Viseu, Floriano | Pires, Ana Luísa | Menezes, Luís | Costa, Ana Maria

Novos caminhos para a sociologia: tecnologias em educação e accountability digital

Autor

Afonso, Almerindo Janela

L’art de bien confiner: les routines d’accompagnement scolaire des familles portugaises en temps de pandémie

Autores

Torres, Leonor Lima | Dionísio, Bruno | Alves, Mariana Gaio

Representações cognitivas acerca das altas capacidades intelectuais: um estudo exploratório com universitários

Autores

Miranda, Lúcia | Morais, Maria de Fátima

Representations in the learning of sequences and regularities by third-grade Portuguese students

Autores

Faria, Ana Raquel | Viseu, Floriano | Gomes, Alexandra | Aires, Ana Paula