Instituto de Educação da Universidade do Minho

Artigo Científico – Internacional

Resultados:12 de 601

Self-regulation of learning and positive psychology in University students

Autores

Reppold, Caroline Tozzi | Magalhães, Cleidilene Ramos | Bertoletti, Gabriela | Wolfart, Aline | Waskow, Millena Holz | Calvetti, Prisla Ücker | Kaiser, Vanessa | Casanova, Joana R. | Almeida, Leandro S.

Abandono y transferencia: Un análisis desde la satisfacción académica en estudiantes de Educación

Autores

Tuero, Ellián | Blanco, Elena | Bernardo, Ana B. | Casanova, Joana R.

Initial teacher education for inclusion, equity, and equality: an analysis of practicum reports

Autores

Silva, Manuel António | Afonso, Ana Sofia | Moreira, Maria Alfredo

Monitorização com base no currículo em escolas inclusivas em Portugal: implicações para a aprendizagem da leitura

Autores

Ribeiro, Leonor Chaveiro Duarte | Morgado, José Carlos | Martins, Ana Paula Loução

A Concepção de Mediação Pedagógica nos Documentos Legais da Educação Superior a Distância

Autores

Martha Kaschny Borges | Goedert, Lidiane | Gomes, Maria João

Portuguese Students’ ideas about slavery and the slave trade from Africa to Brazil when dealing with textbook sources. Clío.History and Teaching History.

Autores

Squinelo, Ana Paula | Solé, Glória | Barca, Isabel

Percursos acadêmicos improváveis de jovens das classes populares

Autores

Rodrigues, Júlia | Antunes, Fátima

Determinants of higher education graduates’ employability: a scoping review

Autores

Teixeira, José Nuno | Santos, Sandra | Palhares, José Augusto | Monteiro, Sílvia | Torres, Leonor Lima

Barreras para la creatividad personal en estudiantes universitarios españoles y portugueses

Autores

Cortabarria, Lorea | Aperribai, Leire | Machado, Fátima | Morais, Maria de Fátima

A educação como direito num mundo desigual

Autor

Lima, Licínio C.

Aventuras e desventuras de professores durante a pandemia em Portugal

Autores

Alves, Mariana Gaio | Torres, Leonor Lima

Arduino-Based Mobile Robotics for Fostering Computational Thinking Development: An Empirical Study with Elementary School Students Using Problem-Based Learning Across Europe

Autores

Barradas, Rolando | Soares, Salviano | Valente, António | Lencastre, José Alberto