Website em Atualização

Instituto de Educação da Universidade do Minho

Artigo Científico – Internacional

Resultados:12 de 582

Conceptions of Portuguese science teachers on the concept of ecoethics

Autores

Carvalho, Luísa | Dourado, Luís Gonzaga Pereira | Varandas, Maria José

The promotion of academic literacy in higher education: the course Reading and Writing for the Production of Academic Knowledge

Autor

Carvalho, José António Brandão

Palavras que dão sentido à História – ideias de estudantes em finais de ciclo da escolaridade obrigatória e do Mestrado em Ensino de História

Autores

Solé, Glória |

Successful aging: impact of a non-formal education experience

Autores

Antunes, Maria da Conceição Pinto |

Co-creation of educational commons spaces to reverse inequalities: project SMOOTH and the Children’s Club

Autores

Barra, Sandra Marlene Mendes | Fernandes, Natália | Silva, Daniela Andrade Vilaverde e | Sarmento, Teresa | Casanova, Joana R.

Avaliação externa das escolas, regulação por pares, trabalho colaborativo e qualidade educativa: qual a relação?

Autores

Miranda, Helena | Seabra, Filipa | Pacheco, José Augusto

Democratic adult education as a research problem in the context of post-democracy

Autor

Lima, Licínio C.

Revisiting manipulatives in the learning of geometric figures

Autores

Ponte, Rita | Viseu, Floriano | Neto, Teresa B. | Aires, Ana Paula

Focalization and ideological meanings in a digital multimodal narrative: implications for the construction of the pedagogy of multiliteracies

Autor

Pires Pereira, Íris Susana

La construcción del posicionamiento lector en una narrativa interactiva. Una discusión a la luz de la teoría de las multiliteracidades

Autores

Gil, Maitê Moraes | Pereira, Íris Susana | Sylla, Cristina Maria

Estilos de aprendizagem de professores em formação continuada: indicativo para ambiente híbrido

Autores

Leite, Eliana | Silva, Bento Duarte da | Lencastre, José Alberto

The role performed by the teacher’s question in the learning of quadratic function in an exploratory mathematics class

Autores

Silva, Anaís Veloso | Viseu, Floriano | Menezes, Luís