Website em Atualização

Instituto de Educação da Universidade do Minho

Artigo Científico – Internacional

Resultados:12 de 582

Conceptions and practices of Iberian mathematics teachers about humour

Autores

Viseu, Floriano | Menezes, Luís | Amante, Susana | Flores, Pablo

Clima criativo em sala de aula: Estudo exploratório com alunos do ensino básico

Autores

Ferreira, Fátima | Morais, Maria de Fátima

Escala Grit de Oviedo: precisão e validade dos resultados da versão portuguesa

Autores

Monteiro, Sílvia | Postigo, Álvaro | Almeida, Leandro S.

Educação e utopia: fragmentos de interpretação

Autor

Manso, Artur

Digital literacy in early childhood education: what can we learn from innovative practitioners?

Autores

Pereira, Íris Susana | Parente, Maria Cristina Cristo | Silva, Maria Cristina Vieira da

Constructing the pedagogy of multiliteracies: the role of focalisation in the development of critical analysis of multimodal narratives

Autores

Pires Pereira, Íris Susana | Campos, Ângela

Teaching for the contextualised learning of science: A checklist-based science curriculum analysis

Autores

Morgado, Sofia | Dourado, Luís Gonzaga Pereira | Leite, Laurinda

Factores influyentes en excelencia creativa femenina: un estudio con mujeres brasileñas, portuguesas y españolas

Autores

Mundim, Maria Célia Bruno | | Morais, Maria de Fátima | Wechsler, Solange Muglia

Investigative activities for statistics learning with 1st grade Portuguese students

Autores

Silva, Ana Catarina | Viseu, Floriano | Aires, Ana Paula | Neto, Teresa B.

Impacto do modelo Flipped Classroom na experiência de aprendizagem dos alunos em contexto online

Autores

Ribeirinha, Teresa | Alves, Regina | Silva, Bento Duarte da

Análise comparativa do modelo sala de aula invertida no contexto presencial e online

Autores

Ribeirinha, Teresa | Alves, Regina | Silva, Bento Duarte da

Rethinking digital technology versus paper and pencil in 3D geometry

Autores

Viseu, Floriano | Rocha, Helena | Monteiro, José Manuel