Website em Atualização

Instituto de Educação da Universidade do Minho

Artigo Científico – Internacional

Resultados:12 de 582

Formulação de problemas matemáticos na aprendizagem de números racionais por alunos do 4.º ano de escolaridade

Autores

Martins, Bibiana | Viseu, Floriano | Menezes, Luís

Overcoming barriers: the local and the innovative dimensions of inclusive socio-educational practices

Autores

Lúcio, Joana Catarina Dias | Antunes, Fátima

Information format in the calculation of probabilities by prospective primary school teachers

Autores

Fernandes, José António | Goncalves, G. | Barros, P. M.

Future problem solving program international and creativity: Perceptions of adolescents

Autores

Azevedo, Ivete | Morais, Maria de Fátima | Cramond, Bonnie | Franco, Amanda

Escala clima para criatividade em sala de aula: evidência de validade fatorial no contexto português

Autores

Morais, Maria de Fátima | Viana, Fernanda Leopoldina | Fleith, Denise Souza | Dias, Carla

Janus in governance: Interpellations around an educational policy of community intervention in Portugal

Autores

Antunes, Fátima | Barros, Rosanna

Differential effect of university entrance score on first-year students’ academic performance in Portugal

Autores

Ferrão, Maria Eugénia | Almeida, Leandro S.

O conceito “escravidão” nos manuais didáticos de história: diálogos, itinerários e narrativas em Brasil e Portugal

Autores

Squinelo, Ana Paula | Solé, Glória | Barca, Isabel

Comunidades virtuales en Blended Learning: estudio de casos en @rcaComum

Autores

| Pinto, Maribel | Osório, António José

‘Literacia disciplinar’: perceções de professores do ensino básico

Autor

Dionísio, Maria de Lourdes

JuxtaLearn taxonomy: a tool to help teachers to identify and understand the causes of student misunderstandings

Autores

Cruz, Sara | Lencastre, José Alberto | Coutinho, Clara Pereira

Conhecimento de futuros professores dos primeiros anos escolares para ensinar probabilidades

Autores

Fernandes, José António | Gea, Maria M.