Website em Atualização

Instituto de Educação da Universidade do Minho

Artigo Científico – Internacional

Resultados:12 de 582

Quebrando os silêncios das histórias únicas : as narrativas profissionais como contra-narrativas na investigação e formação em supervisão

Autor

Moreira, Maria Alfredo

Social networks as spaces for informal teacher professional development : challenges and opportunities

Autores

Coutinho, Clara Pereira | Lisbôa, Eliana Santana

Education, citizenship and mediation

Autor

Silva, Ana Maria Costa e

‘Tuning’ education for the market in ‘Europe’? Qualifications, competences and learning outcomes : reform and action on the shop floor

Autor

Antunes, Fátima

Sobre a definição das metas de aprendizagem para a educação pré-escolar em Portugal : reflexão centrada nas aprendizagens de caráter linguístico

Autor

Pires Pereira, Íris Susana

Promover o questionamento durante as visitas de estudo a centros interativos de ciência [o que dizem os monitores experientes]

Autores

Lourenço, Patrícia | Afonso, Ana Sofia

Language education in the pre-school years : learning about teachers’ learning through an in-service program

Autor

Pereira, Íris Susana

Editorial [a] “The inescapability of language: theory and practice for L1 educators : special issue of L1, Educational Studies on Language and Literature”

Autores

Pereira, Íris Susana | Doecke, Brenton

Extra-curricular involvement, academic adjustment and achievement in higher education: a study of Portuguese students

Autores

Almeida, Leandro S. | Guisande, M. Adelina | Paisana, Joanne

Language, experience and professional learning (what Walter Benjamin can teach us)

Autores

Pereira, Íris Susana | Doecke, Brenton

The halpern critical thinking assessment and real-world outcomes: cross-national applications

Autores

Butler, Heather A. | Dwyer, Christopher P. | Hogan, Michael J. | Franco, Amanda Helena Rodrigues | Rivas, Silvia F. | Saiz, Carlos | Almeida, Leandro S.

Becoming a teacher: student teachers’ experiences and perceptions about teaching practice

Autores

Caires, Susana | Almeida, Leandro S. | Vieira, Diana