Instituto de Educação da Universidade do Minho

Artigo Científico – Internacional

Resultados:12 de 615

Higher education students’ perceptions of issues related to Covid-19: a study on three Portuguese-speaking countries

Autores

Mapatse, Maria Verónica | Arão, José | Moraes, Jerusa | Castellar, Sônia | Dourado, Luís Gonzaga Pereira | Leite, Laurinda

Online peer assessment for learning: Findings from higher education students

Autores

Loureiro, Paula | Gomes, Maria João

Recursos de carrera en estudiantes de educación superior: un estudio de métodos mixtos

Autores

Monteiro, Sílvia | Almeida, Leandro S. | Gómez Sánchez, Tania | Rebollo Quintela, Nuria | Peralbo Uzquiano, Manuel

Combinación de tecnologías digitales y metodologías activas para el aprendizaje histórico

Autores

Graça, Vânia | Solé, Glória | Ramos, Altina

Teachers’ pedagogical competences in higher education: a systematic literature review

Autores

Moreira, Maria Alfredo | Rumbo Arcas, Begoña | Gómez Sánchez, Tania | Bermejo García, Rosario | Ruiz Melero, María José | Cunha, Neide Brito | Viana, Maria Aparecida | Almeida, Maria Elizabeth

Conceptions and practices of Iberian mathematics teachers about humour

Autores

Viseu, Floriano | Menezes, Luís | Amante, Susana | Flores, Pablo

Clima criativo em sala de aula: Estudo exploratório com alunos do ensino básico

Autores

Ferreira, Fátima | Morais, Maria de Fátima

Escala Grit de Oviedo: precisão e validade dos resultados da versão portuguesa

Autores

Monteiro, Sílvia | Postigo, Álvaro | Almeida, Leandro S.

Educação e utopia: fragmentos de interpretação

Autor

Manso, Artur

Digital literacy in early childhood education: what can we learn from innovative practitioners?

Autores

Pereira, Íris Susana | Parente, Maria Cristina Cristo | Silva, Maria Cristina Vieira da

Constructing the pedagogy of multiliteracies: the role of focalisation in the development of critical analysis of multimodal narratives

Autores

Pires Pereira, Íris Susana | Campos, Ângela

Engaging with linguistic diversity. A study of educational inclusion in an Irish Primary School by David Little and Déirdre Kirwan, London, Bloomsbury, 2019

Autor

Pereira, Íris Susana