Website em Atualização

Instituto de Educação da Universidade do Minho

Artigo Científico – Internacional

Resultados:12 de 582

Máquinas de administrar a educação: dominação digital e burocracia aumentada

Autor

Lima, Licínio C.

The flipped classroom model potential in online learning: an assessment focused on pedagogical interactions

Autores

Ribeirinha, Teresa | Silva, Bento Duarte da

Por uma pedagogia da escrita: uma visão integradora na educação básica

Autores

Nicolau, Roseane | Carvalho, José António Brandão

Formação continuada do(a) professor(a) da educação básica: recomendações a nível nacional e internacional

Autores

Leite, Eliana Alves Moreira | Silva, Bento Duarte da | Lencastre, José Alberto

Persistence and academic expectations in higher-education students

Autores

Almeida, Leandro S. | Ferrão, Maria Eugénia

Satisfação acadêmica: um estudo qualitativo com estudantes universitários de Moçambique

Autores

Almeida, Leandro S. | Campira, Farissai Pedro | Araújo, Alexandra M.

Contribution of higher education institutions to social innovation: practices in two southern European universities

Autores

Monteiro, Sílvia | Isusi-Fagoaga, Rosa | Almeida, Leandro S. | García-Aracil, Adela

Dimensionality and reliability of a screening instrument for students at-risk of dropping out from Higher Education

Autores

Gomes, Cristiano Mauro Assis | Bernardo, Ana B. | Núñez, José Carlos | Casanova, Joana R. | Almeida, Leandro S.

Smart education as empowerment: outlining veteran teachers’ training to promote digital migration

Autores

Morgado, José Carlos | Lencastre, José Alberto | Freires, Thiago | Bento, Marco

Crenças acerca de Criatividade: mitos ou verdades? Apresentação de uma escala de avaliação

Autores

Azevedo, Ivete | Morais, Maria de Fátima

Teachers’ motivation for teaching in higher education: Portuguese validation of a questionnaire

Autores

Almeida, Leandro S. | Moreira, Maria Alfredo | Caldeira, Suzana Nunes | Soares, Sara Medeiros | Hattum-Janssen, Natascha van | Visser-Wijnveen, Gerda J.

Seeing is believing: impact of digital simulation pedagogical use in spatial geometry classes

Autores

Brito, Luciana Pereira de | Osório, António José | Almeida, Leandro S.