Website em Manutenção

Instituto de Educação da Universidade do Minho

Telefone 253604222

Sobre

É docente e investigador de Tecnologia Educativa no Instituto de Educação da Universidade do Minho. Doutorou-se com uma tese sobre Educação Online.

Projetou, desenvolveu e implementou um Ambiente Virtual de Aprendizagem para suportar uma Abordagem Invertida de Ensino e Aprendizagem Online.

Os projetos atuais focam-se em explorar práticas pedagógicas inovadoras usando tecnologia: blended learning, flipped learning, gamification, game-based learning, digital storytelling.

Produção Científica

Artigo Científico - Nacional

Produção Científica

Artigo Científico – Internacional

Cross-national comparison of gender discrepancies in distance education

Estilos de aprendizagem de professores em formação continuada: indicativo para ambiente híbrido

Capacitação docente em tempos de pandemia: gamificação, flipped classroom e avaliação formativa no Moodle

Project-based learning methodology as a promoter of learning math concepts: a scoping review

Teachers’ perception of emergency remote learning in Portugal during COVID-19 pandemic

The Code.org platform in the developing of computational thinking with elementary school students

Formação continuada do(a) professor(a) da educação básica: recomendações a nível nacional e internacional

Smart education as empowerment: outlining veteran teachers’ training to promote digital migration

How to design and teach a blended course for hard-to-reach adult learners

A systematic review on the flipped classroom model as a promoter of curriculum innovation

Learning style in a virtual environment: a study with elementary school teachers at in-service training

Revisão sistemática: estilos de aprendizagem como estratégia de elaboração de cursos na modalidade de educação a distância no Ensino Superior

A systematic review on the connection between learner dropout from online courses and course design qualities

JuxtaLearn taxonomy: a tool to help teachers to identify and understand the causes of student misunderstandings

Bridging the gap between practitioners and researchers: Critical factors in teachers’ professional learning in the era of mobile learning

Challenges of mobile learning – a comparative study on use of mobile devices in six European schools: Italy, Greece, Poland, Portugal, Romania and Turkey

Produção Científica

Capítulos de Livro

Produção Científica

Livros

Contributos

Projeto de Intervenção

Contributos

Orientações

Contributos

Estágio Científico Avançado

Contributos

Projetos de Investigação