Instituto de Educação da Universidade do Minho

Artigo Científico – Internacional

Resultados:12 de 615

Co-creation of educational commons spaces to reverse inequalities: project SMOOTH and the Children’s Club

Autores

Barra, Sandra Marlene Mendes | Fernandes, Natália | Silva, Daniela Andrade Vilaverde e | Sarmento, Teresa | Casanova, Joana R.

Avaliação externa das escolas, regulação por pares, trabalho colaborativo e qualidade educativa: qual a relação?

Autores

Miranda, Helena | Seabra, Filipa | Pacheco, José Augusto

Democratic adult education as a research problem in the context of post-democracy

Autor

Lima, Licínio C.

Revisiting manipulatives in the learning of geometric figures

Autores

Ponte, Rita | Viseu, Floriano | Neto, Teresa B. | Aires, Ana Paula

Focalization and ideological meanings in a digital multimodal narrative: implications for the construction of the pedagogy of multiliteracies

Autor

Pires Pereira, Íris Susana

La construcción del posicionamiento lector en una narrativa interactiva. Una discusión a la luz de la teoría de las multiliteracidades

Autores

Gil, Maitê Moraes | Pereira, Íris Susana | Sylla, Cristina Maria

Estilos de aprendizagem de professores em formação continuada: indicativo para ambiente híbrido

Autores

Leite, Eliana | Silva, Bento Duarte da | Lencastre, José Alberto

The role performed by the teacher’s question in the learning of quadratic function in an exploratory mathematics class

Autores

Silva, Anaís Veloso | Viseu, Floriano | Menezes, Luís

Perceived employability in a situation of crisis: The influence of the external context and perceived financial threat

Autores

Silva, Ana Maria | Gomes, Jorge Filipe da Silva | Monteiro, Sílvia

Ainda muito distante dos “países mais adiantados”: A Europa nos discursos sobre a educação profissional no Brasil nos primórdios do século XX

Autores

Santos, Renato Marinho Brandão | Afonso, José António

Apresentação do dossiê temático: Narrativas, conversas e as múltiplas grafias de vida: reverberações curriculares

Autores

Garcia, Alexandra | Moreira, Maria Alfredo | Amorim, Antônio Carlos Rodrigues de

Enhancing student teachers’ epistemology of reflective practice while still at the university: evidence from a sheltered reflective practicum

Autores

Pereira, Íris Susana | | Riaño, Xosé Antón González